GALATI

Materialele publicate pe acest blog indiferent de forma lor de prezentare sunt protejate de Legea dreptului de autor si nu pot fi reproduse in niciun fel fara acordul autorului.

Alexandru D.Moruzi primar al Galaţiului 1873-1874.

„O proastă gospodărire a finanţelor strivesc popoarele mult mai mult decât sporirea cifrei contribuţiunilor.”

vineri, 3 septembrie 2010

Modernizare Strada Basarabiei: scumpa si proasta

De putina vreme strada Basarabiei a fost redata circulatiei publice dupa ce a fost refacuta complet. Toata lumea fericita, primarul taiat panglica, presa dat navala, politicienii "pupat Piata Energi". 
Acum sa trecem la socoteli. Dupa unele declaratii ale domnului viceprimar Ciumacenco lucrarea ar fi costat 11,7 milioane de lei, dupa altele ale primarului 13,2 milioane de lei. Dupa alte date din presa locala 2,6 milioane de Euro. Adica pentru 1150 metri s-au cheltuit 2,6 milioane de Euro? Adica 2277 euro pe metru liniar de strada? Dar ce are pe ea? Gresie? Faianta? Granit de Silezia? Marmura de Ruschita de la domnul Videanu? Asfalt ca pe circuitul de la Monza? Nu, un asfalt plin de valuri, capace de canalizare situate sub nivelul strazii, trotuare inguste pe care edilii vor sa faca si piste de bicilete, treceri de nivel pentru carucioare de copii si scaune cu rotile pentru invalizi subdimensionate (inguste). Este clar ca proiectantul n-a vazut in viata lui un carucior pentru gemeni!
 Strada Basarabiei Galati. A masurat cineva daca incape un carucior de handicapat?
Stim cu totii ca in Romania se construiesc drumuri la cel mai ridicat pret din Europa, (fiindca costul include si spaga data autoritatilor): 51 milioane Euro/km autostrada Comarnic- Brasov, 12,5 milioane euro/km autostrada Transilvania, 6,7 milioane Euro/km autostrada Cernavoda- Constanta, 4,2 milioane Euro/km autostrada Arad- Timisoara. Iata cam cat costa afara (dupa reviste de specialitate auto-moto): Nurnberg- Berlin 6 benzi: 26,9 milioane Euro/km, SUA: 8 milioane dolari/km, Singapore 3 milioane de dolari/km, Canada (muntii Stancosi): 3,2 milioane de CAD/km (in jur de 2 milioane de Euro/km).
La banii dati de Primaria Galati chiar daca majoritatea finantarii s-a facut din fonduri europene aveam pretentie la o strada mai buna! Dar cine s-o proiecteze? Dar cine s-o construiasca? Uitati-va la mausoleele pe care cei mai tari constructori din orasul nostru si le-au construit pe post de casa de locuit, si atunci veti intelege expresia cu cel mai bun chirurg si acceleratul de Bucuresti!
Asa ca dupa ce au facut-o constructorii s-au apucat s-o mai si repare pe ici pe colo, dupa cum se observa in imaginea urmatoare.
Mesterii Manole