GALATI

Materialele publicate pe acest blog indiferent de forma lor de prezentare sunt protejate de Legea dreptului de autor si nu pot fi reproduse in niciun fel fara acordul autorului.

Alexandru D.Moruzi primar al Galaţiului 1873-1874.

„O proastă gospodărire a finanţelor strivesc popoarele mult mai mult decât sporirea cifrei contribuţiunilor.”

joi, 1 septembrie 2011

De ce nu are Galaţiul piaţă de gros.

Dacă întrebi primarul municipiului Galaţi de ce n-avem piaţă de gros va arăta cu degetul spre domnul Zaharia de la Administraţia Pieţelor. Cum o perioada de timp am ocupat şi eu scaunul domnului Zaharia ştiu că acest lucru nu este adevărat. Vreo 4 ani m-am tot căciulit şi eu la primar să găsim un amplasament pentru o astfel de instituţie, am adus la Galaţi personalităţi din W.U.W. M. (World Union of Wholesale Markets) şi experţi europeni, care pe bani germani ofera din 1996 consultanţă guvernului român pentru implementarea proiectului pieţelor de gros. Am adus la Galaţi inclusiv oameni din domeniu, interesati să investească intr-o piaţă de gros locală şi l-am pisat pe preşedintele C.J. Brăila domnul Bunea Stancu cu amplasamentul unei astfel de pieţe între Galaţi şi Brăila pâna s-a plictisit şi mi-a oferit soluţia de amplasare la Zagna Vădeni în parcul industrial numai să scape de mine.
Luni de zile am bătut toate maidanele Galaţiului în căutarea unui amplasament: lânga gară, lângă Selgros, lângă Coca Cola etc. Dar toate erau ocupate de şmecheri, retrocedate, indisponibile, improprii, pentru primarul Galaţiului.
La ce oare ne trebuie piaţă de gros? N-avem una în Basarabiei?
Avem o caricatură de piaţă de gros pe Calea Basarabiei, complet nepotrivită acestei denumiri, unde se face orice (evaziune fiscală, trafic cu ţigari, contrabanda cu benzină şi mărfuri din Moldova), mai puţin comerţ en gros cu alimente. O piaţă de gros ar atrage producatorii agricoli de pe o rază de sute de kilometri şi ar determina apariţia a sute de locuri de muncă. Ţăranii ar avea unde să-şi aducă produsele, iar comercianţii de unde să cumpere proaspăt şi ieftin. Municipalitatea ar încasa impozite si taxe si oraşul ar fi bine aprovizionat şi pieţele pline. Dar nu aste este politica administraţiei locale galăţene, care preferă să lase locuitorii oraşului jecmăniţi de intermediari şi de precupeţe sau să cumpere din supermarketuri.