GALATI

Materialele publicate pe acest blog indiferent de forma lor de prezentare sunt protejate de Legea dreptului de autor si nu pot fi reproduse in niciun fel fara acordul autorului.

Alexandru D.Moruzi primar al Galaţiului 1873-1874.

„O proastă gospodărire a finanţelor strivesc popoarele mult mai mult decât sporirea cifrei contribuţiunilor.”

vineri, 2 noiembrie 2012

Eşecurile şi "succesurile" administraţiei gălăţene: Portul de ambarcaţiuni


Iarna lui 2012 a adus cu ea geruri năpraznice care au îngheţat complet fluviul de la un mal la celălalt. Cum era de aşteptat şi cum de altfel şi scrisesem aici, construit fără nici-o protecţie, portul de ambarcaţiuni inaugurat cu mare fast cu un an înainte, s-a făcut bucăţi, atunci când sloiurile au început să lovească locurile de acostare. Bucăţi întregi din puntea de acostare s-au rupt şi alături de geamanduri au luat-o la vale. Unele au putut fi recuperate, nu atât că cineva s-a sinchisit de ele ca valorează ceva, dar erau un adevărat pericol pentru navigaţie. Şi înca mai sunt. În urma cu două nopţi am fotografiat în dreptul restaurantului „Pescarul” mai multe geamanduri desprinse din boxele de acostare ale bărcilor, prinse între ele de o structura metalica care ar face praf şi elicea unui vas maritim nu doar a unei şalupe.
Bucăţi din portul de ambarcaţiuni în derivă pe Dunăre.
Hai să vedem de ce s-au dus pe apa Dunării banii noştri: 700.000 € de la Ministerul Turismului şi 400.000 € de la bugetul Consiliului Local Galaţi.
În 2004 la comanda Primăriei Galaţi, IPTANA S.A. Bucureşti (fostul Institut de Proiectare Transporturi Auto, Navale şi Aeriene) a executat un studiu de fezabilitate pentru construirea unui port de ambarcatiuni uşoare la Galaţi. Conform propunerilor acestor recunoscuţi specialişti, portul avea să fie amplasat într-un golf (buzunar) al Dunării care există şi în prezent, acolo unde Valea Ţiglinei se varsă în fluviu. 
Proiectul IPTANA ignorat de administraţia din Galaţi
Ignorând studiul de fezabilitate de mai sus, Primăria Galaţi a decis amplasarea marinei în aval de „Trecere Bac”prin construirea unei pasarele paralele cu malul fluviului şi cu promenada de pe faleza inferioară. Cităm din presa pupincuristă a vremii:
„Formula implementată la Galati are un grad mare de unicitate, prin soluţia tehnica aleasă. Este o marină realizată cu minimum de costuri, dar care trebuie protejata impotriva sloiurilor de gheaţă din timpul iernii (sâc!). O protecţie clasică, cu diguri, ar costa milioane de euro. S-a aplicat soluţia construirii în amonte a unui deflector de gheaţă, a declarat Remus Baisan, reprezentantul firmei constructoare, Black Sea Magic Constanţa. Pe termen scurt, nu vor fi probleme cu depunerile de aluviuni. Zona a fost dragată după ce nu mai fusese curăţată de aproximativ 30 de ani şi va mai necesita o noua dragare peste 15-20 de ani.” (pe ce pui pariu?)
Cât de bun a fost deflectorul am scris imediat după construcţia lui: buturugile aduse de ape se opreau încă din timpul verii în amonte de port în pilonii pasarelei, determinând colmatarea albiei şi avariind stâlpii înfipţi în mâlul Dunării. În ce priveşte colmatarea, vă las să priviţi singuri imaginile de la faţa locului: în unele zile poţi trece cu barca spre locul de acostare doar dacă este goală şi de capacitate mică.