GALATI

Materialele publicate pe acest blog indiferent de forma lor de prezentare sunt protejate de Legea dreptului de autor si nu pot fi reproduse in niciun fel fara acordul autorului.

Alexandru D.Moruzi primar al Galaţiului 1873-1874.

„O proastă gospodărire a finanţelor strivesc popoarele mult mai mult decât sporirea cifrei contribuţiunilor.”

miercuri, 19 octombrie 2011

Avocatul Telegăm şi avocatul Eupotsătedezleg

Avocatul Eupotsăteapăr
Sunt un om care ţin la cutia mea de scrisori şi o respect. (Este proaspăt vopsită şi are un lăcăţel frumos chinezesc, că altfel nici nu se mai găsesc). De aceea am pretenţii şi de la alţii să-mi respecte cutia de scrisori şi să nu-mi vâre în ea tot felul de reclame şi pliante care mai de care mai ciudate. De exemplu primesc săptămânal pliante cu geamuri termopan. La fel ca toţi vecinii de la mine de pe scară mi-am schimbat geamurile de mulţi ani, aşa că reclama mă lasă rece. Daca tipul care îndeasă pliantele la noi în cutie s-ar uita un pic în sus ar vedea că trebuie să insiste la altă scară (de bloc).
Zilnic deschid cutia de srisori să-mi ridic facturile care vin cu o precizie de tren japonez. Corespondenţă vine rar, doar soacra mea care ne felicita de Sarbători şi de aniversări şi doamna Sterian Elena de la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, filiala Galaţi, care mă anunţă că mi se aplică Titlul executoriu pentru imensa sumă de 2 (doi) lei şi voi fi executat silit ( ca şi cum ar putea fi cineva executat de buna voie!!) sunt singurele persoane care îmi mai scriu din cănd în când.
Am fost fericit zilele trecute când pe lângă revista unui supermarket înghesuită în cutia poştală am gasit si altceva: un fluturaş roşu, ca oraşul nostru şi mi-am imaginat imediat că este venit de la primarul PSD al municipiului care-mi admiră blogul, când colo ce să vezi era venit de la Avocatul E.P.S.T.A. (eu pot să te apăr). Abia plecat din PDL respectivul cetăţean care nu s-a remarcat cu nimic de când este deputat decât că şi-a proptit un frate director la Direcţia de Sănătate Publică, iar celuilalt i-a donat trei case din şapte câte avea, omul nostru a ţinut să mă anunţe că a rămas acelaşi luptător pentru pensionari şi pentru săraci chiar dacă acum face parte din UNPR şi poate să mă apere. 
 De cine domnu' deputat de câinii comunitari de pe stradă, de gropile ISPA care nu se mai termină, de corupţia din administraţie, de licitaţiile măsluite, de bordurile înlocuite, de aroganţa politicienilor, sau poate de frigul din casă? Poate că poate apăra pe alţii, a mai făcut-o cu guru Bivolaru, cu mafioţii locali, dar pe mine nu mă interesează apărarea lui siciliană.
Avocatul Telegam
La fel de prolific şi la fel de performant ca în alegerile pentru primărie din 2008 când a obţinut votul a 0,6% dintre galăţeni mi se pare demersul domnului Constantin Telegan, despre care nu ştiu să vă mai spun în ce partid se scaldă, că din PNŢ CD Galaţi fusese dat afara de rinocerii lui Marian Popa, (cel numit "expertul în alba-neagra", cel care a facut recent o conferinţă de presă în care a anunţat că şi-a luat bacalaureatul!!??). Şi de la domnul avocat Telegan am primit o scrisoare, dar era mov, sau poate violetă la culoare şi-n care mă anunţa şi el că mă apără, făra să pricep prea bine cum, fiindcă mi-a scăpat pe jos fluturaşul şi s-a amestecat cu cele ale lui Boldea. Bag' sama că a început campania electorală de pe acuma, măcar că nicavai semne tot aveam: găsisem după concediu un fel de diptic (de la triptic) cu domnul Marius Stan şi V.P. Dobre care-mi urau şi ei ceva, dar nici acel fluturaş n-am avut timp să-l citesc că a zburat şi medicul meu de familie nu-mi dă voie să mă aplec aşa că a rămas necitit. Cred ca era ceva legat de Oţelu' care a luat campionatul. Mă aştept săptămâna asta, dacă tot au început să zboare fluturaşii, să găsesc şi de la doctorul care sperie copiii la jurnalul de la ora 17 un mic răvaş în care să-mi scrie: eu pot să te anesteziez,  sau mai rău  eu pot să te reanimez. Urmează unul de la Lisinschi cu textul: eu pot să te galvanizez, sau poate de la Ciumacenco cu textul: eu pot să te protezez total sau parţial
Norocul nostru este că cei doi foşti multi-primari care au împreună tot atâţia ani ca şi saxofonul, sau dacă vreţi cât Grotesc şi arabesc al lui Edgar Allan Poe, DD= Durbacă+ Dumitru nu mai candidează că ne-ar trimite şi ei fluturaşi probabil cu textul:  eu pot să te prostesc (de doua-trei-patru ori).