GALATI

Materialele publicate pe acest blog indiferent de forma lor de prezentare sunt protejate de Legea dreptului de autor si nu pot fi reproduse in niciun fel fara acordul autorului.

Alexandru D.Moruzi primar al Galaţiului 1873-1874.

„O proastă gospodărire a finanţelor strivesc popoarele mult mai mult decât sporirea cifrei contribuţiunilor.”

vineri, 11 ianuarie 2013

O lege pe cale de dispariţie: Legea circulaţiei

Intersecţia străzii Cezar ci str. Ştiinţei, 10.01.2013
Prioritatea bat-o vina!

Mi se întâmplă din ce în ce mai des, atunci când sunt la volan, să fiu pus în situaţia „cel mai deştept cedează primul”. 
Zilnic, şoferi de toate vârstele, ignoră cu bună ştiinţă regulile cele mai banale de circulaţie pe drumurile publice, devenind periculoşi pentru ceilalţi participanţi la trafic. 
Stau în trafic şi aştept să virez stânga şi sunt lovit de un autovehicul care iese din parcare, fără să se asigure şi fără să mă vadă. 
Stau la semafor şi când primesc verde îmi taie calea un bolid venit din sens opus, care virează la stânga silindu-mă să-mi încerc frânele şi să-mi adun de pe jos lucrurile de pe banchetă. 
Merg pe un drum cu prioritate şi trebuie să frânez eu, să nu izbesc o maşina condusă de un şofer, care deşi mă vede, mă ignoră şi-mi iese în faţă de pe un drum lateral, sau din parcare. Culmea tupeului este atinsă de unii taximetrişti şi de conducatorii de maxi-taxi, dar nici pe ceilalţi nu-i pot omite. Cum are unul o maşină mai puternică, de exemplu un 4×4, cum i se pare ca Legea circulaţiei lui nu i se mai aplică. Am văzut în iarna asta câteva chestii care m-au îngrozit: pe o autostradă românească înzăpezită, pe care se circula pe o singură bandă, cei mai cu tupeu depăşeau pe banda de refugiu, aruncându-ţi în parbriz zăpadă îngheţată şi pietrişul depus acolo de la prima ninsoare. Evident, ca urmare pietre în parbriz, ciubituri, crăpături, cozi la asigurători (dacă ai Casco), cozi la ateliere şi multe sute de lei, nervi, ciubucuri la tinichigii, maşină imobilizată, etc.
Mai grav e când te loveşte unul din prostie, sau neglijenţă, sau chiar din agresivitate. Încerci să te înţelegi cu el amiabil, că se poartă şi la noi de câţiva ani, dar îţi întinde o poliţă RCA de la o firmă care nu plăteşte. Sau care nu are contract cu dealerii de autoturisme. Care te trimite să-ţi repari maşina la „Gogu SRL”, care are un service în curtea casei părinteşti, sau în garajul ei. Care te pune întâi să plăteşti reparaţia din bani proprii şi apoi, de cele mai multe ori după ce te adresezi O.P.C.-ului, sau instanţei, (unde mai dai bani şi pe avocat), te plimbă cu vorba luni în şir şi-ţi dau banii la Sfântul Aşteaptă.
Ori aici este vorba de bunul simţ al soferului şi de aplicarea legii de catre poliţie. Bunul simţ al celui care încheie asigurarea RCA gândindu-se şi la cel pe care-l nenoroceşte prin imprudenţa sau agresivitatea sa. Aplicarea legii după litera ei, nu după cum cred unii poliţişti, sau după cum sună telefoanele. Vom avea în continuare cimitirele pline de morţi şi statisticile cele mai îngrozitoare din Europa, dacă nu vom face ceva, atât noi ca participanti la trafic, cât şi poliţiştii plătiţi să aplice legea. 
Cred şi eu că e mai comod ca poliţist să stai la căldurică cu motorul pornit, consumând benzina statului, cu radarul închis, să-ţi pice fraierii în plasă, în loc să patrulezi, să descurajezi agresivitatea şi să taxezi abaterile de la legea circulaţiei pe drumurile publice, fie ele chiar mărunte. Faptul că unii şoferi, mai mult sau mai puţin băuţi, nu dau doi bani pe agentul de poliţie care-i opreşte în trafic, arată cât de gravă este distrusă reputaţia organelor de ordine de cancerul corupţiei, poate la fel de distrusă ca şi reputaţia politicienilor. Ceea ce este foarte grav. În cazul poliţiei duce spre anarhie, în cazul politicienilor spre dictatură. În ambele cazuri la disperare şi neputinţă.