GALATI

Materialele publicate pe acest blog indiferent de forma lor de prezentare sunt protejate de Legea dreptului de autor si nu pot fi reproduse in niciun fel fara acordul autorului.

Alexandru D.Moruzi primar al Galaţiului 1873-1874.

„O proastă gospodărire a finanţelor strivesc popoarele mult mai mult decât sporirea cifrei contribuţiunilor.”

joi, 27 ianuarie 2011

Un "prim secretar" arestat. Pe când următorul?

Presa naţională de astăzi abundă in relatari despre arestarea preşedintelui Consiliului Judetean Argeş (click să  citeşti articolul). Deci se poate şi dacă eşti prim secretar să ajungi la mititica şi să da-i cu subsemnatu'. Din ce am văzut în presă vila domnului preşedinte CJ de la Argeş nu este cu nimic mai mare decât cea a preşedintelui CJ Galaţi, onorabilul domn Eugen Chebac, pe care o puteţi admira în toată splendoarea ei inclusiv pe Google earth, atâta este de mare! Sau, dacă doriţi să o vedeţi la faţa locului, o plimbare la picior pe str. Ariei, cu o "coborâre alpină" pe str. Marea Neagră, v-ar putea fi de folos. Pentru cei care nu doresc să se aventureze pe străzile necurăţate de zăpadă ale municipiului le recomand să admire vila pe site-ul http://norc.ro, şi să caute in Galaţi, str. Ariei, de unde am luat şi eu această fotografie a unei căsuţe de bugetari.

Casa presedintelui CJ Galati Eugen Chebac
După cum se pare preşedintelui CJ Argeş i s-a tras de la fonduri europene. Unde am mai auzit noi astea? Pe aici pe aproape prin orăşelul roşu, din judeţul roşu. Pentru edificare aruncaţi-vă o privire spre măreţele realizări ale preşedintelui CJ Galaţi din anii de glorie în care domnia sa păstoreşte cetăţenii judeţului nostru. Cu doar un click, puteţi citi despre Reabilitari cu cântec la CJ Galati.

miercuri, 26 ianuarie 2011

Gadgeturi inutile şi costisitoare ale primăriei Galaţi

Radar stradal pe str. Brailei din Galati
Cred că toată lumea a observat de câteva luni apariţia pe strada Brăilei din Galaţi, pe ambele sensuri de mers, instalate radare fixe pe stâlpi, cu scop de descurajare a vitezomanilor. Plăcuţele cu LED-uri afişează viteza celor care circulă şi figura unui omuleţ stilizat, care zâmbeşte când circuli cu viteză normală şi se întristează când depăşeşti viteza. Până aici totul este frumos şi de ce nu educativ. Totuşi stând staţionat mai multe minute în apropierea unui astfel de apărat, am constatat unele "calităţi" ale lui care-l fac complet inutil. De exemplu, dacă o coloană de maşini se deplasează în acelaşi sens, aparatul înregistrează şi afişează în mod repetat doar viteza primei maşini, timp de mai multe zeci de secunde, până va trece la înregistrarea altui vehicul, timp în care viteza autovehiculului creşte. Sau dacă prima maşină înregistrată circulă pe prima bandă, aparatul va înregistra viteza ei, chiar dacă pe banda a II a alţii venind din urmă circulă cu viteză foarte mare. Nu vă mai spun că mişcarea unui vehicul lent, cum ar fi o maşină de măturat stradală, un tractor, o maşina de şcoala sau o căruţă etc., acaparează atenţia aparatului în timp ce pe banda de depăşire alţii trec val vârtej. Acelaşi lucru se întâmplă cu maşinile care fac manevre în faţă aparatului intrând şi ieşind din parcarea blocului nou construit pe str. Brăilei, sau din şi înspre Stadionul Dunărea.  
 Socotind şi că amplasarea acestor aparate nu este legată în nici un fel de măsuri adresate vitezomanilor, care le ignoră din primele zile de când au fost instalate, cred că banii publici ai municipalităţii trebuiau investiţi în lucruri mai serioase, nu sperietori pentru şoferi debutanţi, de exemplu în camere video de supraveghere a traficului rutier, capitol la care municipiul nostru suferă. Sunt oraşe în lume în care un singur poliţist supraveghează traficul rutier din metropola de milioane de locuitori prin intermediul camerelor de supraveghere. La noi, au început timid oraşe precum Clujul şi Timişoara să-şi instaleze sisteme de supraveghere, dar aceste oraşe sunt deja foarte departe de târgul lui Moş Nicolae.  
 Măcar dacă administratorii urbei ar fi achiziţionat poliţişti din plastic, sau pseudo-masini de poli
ţie (circulaţie), cum sunt pe unele drumuri europene din ţara şi tot era ceva. Se mai speria lumea de ele, le mai puteai muta de exemplu pe faleză unde se zburdă în voie şi în plus nu consumau curent. Dar în orice caz erau mai eficiente şi indiscutabil mai ieftine decât jucărelele lui Dumitru Nicolae. Aşa se întâmplă uneori la bătrâneţe, dai în mintea copiilor şi dacă n-ai avut jucării în copilărie ţi le cumperi la vârsta senectuţii. Întrebarea mea este: de ce nu şi le cumpără din pensie şi le i-a din bani publici?




luni, 24 ianuarie 2011

A accidentat sau nu Chebac un pieton pe zebra?

Saptamanalul Impact est  in numarul sau din 22.01.2011 sustine ca presedintele consiliului judetean Galati, domnul Eugen Chebac ar fi accidentat recent o persoana pe trecerea de pietoni. Cum presa din Galati tace malc, (probabil ca au pus batista pe tambal), fata de atentia exagerata data accidentului din 21.06.2010 in care a fost implicat acelasi personaj, asteptam noutati de la eventualii martori oculari. Pana atunci ne punem intrebarea, oare dom' presedinte n-are sofer? De ce trebuie sa conduca singur-singurel pe drumurile publice? Arta sofatului si-o poate exprima pe masina proprie, nu pe cea a statului! Si apropos, ce draku' cauta duminica cu masina statului?
Din pacate eu sunt singurul car-l intreaba! Curtea de conturi si restul autoritatilor de reglementare nu indraznesc sa se atinga de chelia acestui prim secretar, probabil frige!

vineri, 21 ianuarie 2011

Un prim secretar de partid

Nici nu s-a uscat bine hartia pe protocoalele prin care spitalele de interes judetean au fost preluate de Consiliul Judetului Galati, ca presedintele institutiei respective, onorabilul Eugen Chebac si-a si luat in serios rolul de "prim secretar" si a inceput sa-si dea cu presupusu' despre strategii si reforme in sanatate de parca la Institutul "Mircea cel Batran" ar fi invatat si despre sanatate publica. Se pare ca boala de care sufera Presedintele nostru domnul Traian Basescu, "bagaceaua", este contagioasa, iar Chebac a luat-o de la el, de cand polulau impreuna portul Constanta. Altfel nu-mi explic, cu la fel ca primul Carmaci al tarii, Jenica al nostru se baga in treburi care nu-l privesc si la care nu se pricepe, recitand in presa locala snoave despre sanatate soptite bland la ureche de colegii de partid. Macar daca intreba acasa sotia, care preda administratie, in calitatea de cadru didactic la Universitate si care l-a ajutat sa faca doua masterate in administratie publica la catedra ei, ar fi fost ceva si nu s-ar fi facut de ras debitand ineptii.
Din pacate astfel de oameni ne conduc. Prost. Adica ne conduc prost. Uitati-va pe maretele realizari ale lui Chebac de cand este presedinte CJ. A bagat bani europeni in reabilitarea si modernizarea unor hogeacuri unde inainte de '90 nomenclaturistii din P.C.R. din Galati isi duceau pipitele si se imbatau pana-si varsau matele, iar acum se imbata nomenclaturistii din C.J., )despre care habar n-am daca-si varsa matele sau nu, ca accesul la cuibusoarele de nebunii de la Satun si Vladesti sunt interzise marelui public bun, doar sa platesca impozite). "Curat murdar!" cum ar zice Caragiale care a inventat si expresia: "Box populi!"
Dar despre acest alt marinar luat de valul politichiei si zvarlit ca o epava pe insula comorilor Consiliului Judetean Galati voi reveni.

marți, 18 ianuarie 2011

Pericole urbane: furtul capacelor de canalizare

Capac lipsa pe str. Razboieni cc str. Revolutiei
Capac lipsa in Gradina publica
Că oraşul nostru este oraş "roşu" ştim de mult. Foşti nomenclaturişti de partid, sau foşti securişti sunt cocoţaţi bine mersi, în diverse funcţii din administraţie, sau au ajuns mari afacerişti. Unii sunt profesori universitari şi predau studenţilor..."dreptul". Alţii sunt ziarişti de renume (local) şi mitraliază de două decenii în presa gălăţeană societatea cu articole acide, după principiul jurnalistului român Pamfil Şeicaru de la "Curentul" din perioadă interbelică: "şantajul şi etajul". 
Să nu-i uităm pe cei din politică: Galaţiul a trimis în parlament un fost prim secretar de
P.C.R. (partid comunist roman) pe post de senator, cel puţin un colaborator al securităţii (se scrie "colaborator" dar se citeşte "turnător"), pe post de deputat, iar o pleiadă de "foşti" mişună prin consiliu local şi cel judeţean, sau fac parte din consilieri primarului.
   Că oraşul nostru este "periculos" iarăşi ştim. Peste tot sunt gropi neacoperite, asfalt lipsă, şanţuri şi gropi neprotejate, zoi de canalizare în parcuri, iluminat deficitar în cartiere, câini comunitari în exces, poliţişti absenţi şi delicvenţi cât cuprinde. Din acest
ă categorie sunt cei care fură capacele de la canalizări. O să spuneţi că, ce treabă are capacul cu prefectura, sau în cazul nostru cu primăria? Păi e destul de clar: capacele nu se pot fura cu cârca. Cei care le fură, le demontează noaptea şi le cară cu căruţă sau cu maşina la diverse centre de colectare, sau le modifică aspectul în turnătorii clandestine (şi nu numai), unde le topesc că să semene cu deşeurile din siderurgie. Acest lucru este posibil din cauza absenţei de pe străzi a "organelor", fie că ele se numesc poliţie, jandarmerie, sau gardieni publici. Cu câteva patrule pe noapte pentru un oraş aşa de mare o să se fure şi sediul poliţiei cu tot cu ofiţeri. Îmi aduc aminte de o localitate din altă ţara mare cam cât Tecuciul, unde noaptea erau în patrulare 6 (şase) echipaje de poliţie, care scanau oraşul din oră în oră. Şi va garantez că deşi are mulţi conaţionali de-ai noştri emigraţi, unii de condiţie dubioasă, capacele de canalizare sunt la locul lor.
Explozia de furturi de capace de canalizare din ultimele luni este explicată de autorităţi prin dezinteresul poliţiştilor, care primesc că orice bugetar cu 25% mai puţin la leafă, (ca şi cum dacă ar primi sută la sută n-ar dormi tot acasă când sunt de serviciu noaptea) şi prin concedierile masive de gardieni publici, ca şi cum când erau 800 de gardieni nu se furau capace şi nu se distrugea mobilierul sau arborii din parcuri. Mai degrabă cred că nepăsarea celor din administraţia locală a atins cote vecine cu nesimţirea. Toate punctele de colectare a fierului vechi sunt autorizate de primărie, dar nimeni nu controlează provenienţa materialelor colectate. Există legislaţie privind interzicerea accesului şi a circulaţiei căruţelor în oraş, dar nimeni nu impune respectarea restricţiei. Sunt oraşe în România unde s-au instalat camere de luat vederi pe stâlpii de iluminat de unde se monitorizeaza tot traficul şi toate tendinţele infracţionale. La noi în oraş nu s-a auzit de aşa ceva. Moş Nicolae a cheltuit zeci de miliarde de lei investind în cartiere fantomă din alte judeţe, şi în lucrări cu destinaţie dubioasă, adesea inutilă, (vezi centrele pentru tineret ale lui Madame Palady, sau ma
şinuţa de masurat decibeli), epuizând bugetul local şi lăsându-ne să dăm în continuare că proştii în gropi.
   Din păcate nesimţirea administraţiei locale este vecină cu crima: zeci de grătare lipsă de pe Bulevardul Marii Uniri (faleza superioară) îşi aşteaptă victimele, iar alte capace de pe diverse străzi pun viaţa pietonilor şi a automobiliştilor în pericol. La marea nesimţire a administraţiei locale se adaugă şi somnolenţă serviciilor publice deconcentrate, (Protecţia consumatorilor, Poliţia, Sănătate publică etc.) şi cea a Prefecturii, care nu-şi mişcă degetele pentru a scutura cu ele amorţeala primăriei locale. Aşteaptă primul mort că să ia măsuri. Dacă lucrurile continuă în acest ritm, fiţi siguri că va apărea curând.

Capac lipsa pe str. Vultur  (Melchisedec Stefanescu)

 

joi, 13 ianuarie 2011

Minunea de la Galaţi!


Pe o strada din Galati,
Un copac face cârnaţi.

Unde sunt militienii culcati?

Str. Dogariei luna Noiembrie.
Str. Dogariei luna Decembrie.
Scriam în urmă cu câteva luni despre "miliţienii Culcaţi" care umpluseră oraşul în scopul de a limita viteza maşinilor de pe străzi. Aproape că nu era stradă mai principală să nu fie procopsita cu câte un rând de limitatoare de viteză, fie sub formă de covor din cauciuc, fie sub forma mai des întâlnită de butoni rutieri. Însă în această toamnă au dispărut aproape toţi, cel puţin cei pe care-i semnalizasem eu de pe Bulevardul Marei Uniri (Faleză), Dogăriei etc.s-au evaporat complet. Acum nu cumva să înţelegeţi că le duc dorul! Departe de mine să regret că butonii respectivi au dispărut. Fac parte din categoria celor care cred că vitezomanii pot fi descurajaţi doar prin prezenţa repetată şi constanţa a poliţiei rutiere pe strasse!
 Ce mă intrigă pe mine este faptul că administraţia locală din galaţi aruncă cu nonsalantă banii pe geam pentru tot felul de lucrări aşa zis "edilitare", care peste câteva luni sunt înlocuite de altele. Dacă luăm în calcul numai preţul de pe internet al unor astfel de dotări edilitare, care costă fiecare câteva milioane bune pe metru pătrat, putem concluziona că Primăria Galaţi a risipit într-un an de criză o grămadă de bani pe nimica. Sau poate mă înşel, a risipit banii contribuabililor cotizând la firmele de partid care c
ăpuşesc de ani buni administraţia locală.
  P.S. Este posibil aşa cum am mai semnalat că cineva din Primărie să obi
şnuiască să citească blogul meu, am mai avut astfel de semnale. Dacă "miliţienii culcaţi" au dispărut că urmare a atitudinii mele nu pot decat sa  mă felicit. Şi dacă este aşa, atrag atenţia serios şi responsabil decidentilor din administraţia locală că improvizaţii de limitatoare stradale de viteză din beton şi asfalt cum au apărut anul trecut pe mai multe străzi din Galaţi (ex. Cartier Carol Davilla) sunt periculoase şi ilegale, aceste "movile" nefiind acceptate de Comisia Naţională de Agrement Tehnic în Construcţii. Drept urmare Primăria poate fi dată în judecată pentru astfel de improvizaţii şi invit pe cei care au rămas fără cauciucuri sau şi-au indoit gentile să o facă. In toată lumea prostia se plăteşte.

joi, 6 ianuarie 2011

De ce nu cureţi străzile de zăpada Mitică?

Str. Posta Veche si str. Cazarmii
str. Dumitru Chicus
Deşi de la ninsoarea căzută în ajunul Anului Nou a trecut mai bine de o săptămână, cu excepţia străzilor principale din oraş, nu s-a curăţat de zăpada nici măcar o stradă, nu mai norbim despre aleile dintre blocuri! O plimbare cu maşina prin oraş este o aventură mai periculoasă că o excursie cu acelaşi mijloc de transport în Siberia, iar mersul pe jos nu este recomandat decât celor echipaţi ca pentru escaladari montane! Deşi plătim toţi impozite la STAT, în acest caz STATUL LOCAL, numit PRIMĂRIE, nu beneficiem de aceleaşi măsuri de protecţie din partea sus numitei instituţii, încălcânduni-se astfel drepturile înscrise în Constituţie! Cum nu este prima dată când Primăria din Galaţi este surprinsă de zăpada, conform principiului băsescian "iarna nu-i ca vara", recomand tuturor celor care şi-au boţit maşinile pe drumurile necurăţate de administraţia publică locală şi tuturor celor care şi-au rupt mâinile şi picioarele din cauza gheţii necurăţate de pe trotuare să ceară daune în justiţie incompetenţilor care conduc vremelnic acest oraş şi care sunt incapabili să-l întreţină civilizat. An de an, delegaţii peste delegaţii, de consilieri locali, judeţeni şi membrii ai stafului primăriei Galaţi merg în tot felul de deplasari în străinătate, dar din nefericire, se întorc mai proşti decât au plecat. Sunt curios cu ce rămân în afara shopingului şi a recepţiilor la care participă în strainatate. Îmi aduc aminte că pentru a vedea cum au rezolvat autorităţile din statul nord american Florida problemele legate de siguranţa cetăţeanului şi cele de poliţie locală, Dumitru Nicolae l-a trimis în SUA pe un consiler local, care nici româneşte nu vorbeşte bine, dar' mite englezeşte şi care avea conexiuni cu lumea interlopă din Galaţi a traficanţilor de ţigări, pe care- proteja, el însuşi înainte de '90 fiind specialist în "alba-neagra". 
Strada Tecuci la Registrul Auto
Strada Morilor.
Strada Tecuci.
Strada Ieremia Grigorescu
Strada Nae Leonard